Rectificatie krantenbericht omtrent gemeente Eemsmond.

1 december 2012

Rectificatie krantenbericht omtrent gemeente Eemsmond.

dinsdag 27 november hebben we met 5 bestuursleden zo'n 300 schoentjes aangeboden aan Dhr. Swart van samenlevingszaken.

Wij hadden hierbij media uitgenodigd. het Dagblad van het Noorden heeft op woensdag 28 november een artikel gewijd aan onze actie.

Voorafgaand aan het contact met de media meenden wij zorgvuldig informatie verzameld te hebben. Voor het aanbieden van de schoentjes hebben wij contact gehad met de voorzitter van voedselbank het Hogeland. Deze gaf aan na de intentieverklaring welke opgesteld is in 2010, van de gemeente met bijbehorende toezegging van financiële bijdragen tot op heden geen betalingen te hebben ontvangen.

Voor het uiteindelijke artikel in de krant geplaatst werd hebben wij nogmaals een feitencheck gedaan bij de voorzitter, welke contact had gehad met zowel de huidige als vorige penningmeester van de voedselbank. Zij verzekerden ons dat er geen betaling ontvangen was.

Echter, de volgende dag bleek, toen het artikel al geplaatst was, dat de betalingen wel degelijk waren uitgevoerd door de gemeente.

Wij willen, als voltallig bestuur van SP Eemsmond dan ook onze oprechte excuses aanbieden aan de gemeente Eemsmond. Inmiddels is er een excuusbrief verzonden aan de gemeente Eemsmond.

Wij hebben ook contact opgenomen met de journalist die dit artikel geschreven heeft om aan te geven dat er incorrecte gegevens gebruikt zijn.

Alle bestuursleden hadden na het gesprek met Dhr. Swart en mevr. de Vries een goed gevoel. De gemeente heeft een goed armoedebeleid in de vorm van bijzondere bijstand. Natuurlijk blijven er punten van aandacht, zoals het goed onder de aandacht brengen van alle regelingen die er zijn binnen de gemeente.

Helaas heeft de media de door ons benoemde positieve punten niet meegenomen in het artikel.