Acties in en voor Groningen

9 januari 2014

Acties in en voor Groningen

We zijn het zat, dat de stapeling van de ellende in Noord-Oost Groningen alsmaar door gaat.

Het Delfzicht verdwijnt, Aldel is gesloten, de kolencentrale staat in onze achtertuin en de gaswinning gaat alsmaar door met desastreuze gevolgen en angstgevoelens. Spuugzat zijn wij het, dat Den Haag ons niet serieus neemt. Daarom waren we vrijdag 3 januari in Delfzijl, om onze stem te laten horen!

Op verzoek van organisator Bram Reinders van Groningers in Opstand hebben we besloten om, in plaats van de SPvlag, de Groninger vlag mee te nemen. Een actiebijeenkomst als deze kan en mag in onze ogen niet als doel hebben om andere dingen uit te dragen dan waar de actie voor bedoeld is.
Dat houdt niet in dat niemand mag zien of weten dat we SPer zijn. We dragen het tomaatje met trots en gebruiken het logo in het pamfletten. Maar als we boos zijn om de stapeling van maatregelen die onze regio afbreken, zijn we dat in eerste instantie als inwoner van Groningen. Iedereen weet inmiddels wel dat wij van de SP zijn en dat we dat ook niet onder stoelen of banken steken.

We hopen wel, dat alle actievoerders die afgelopen tijd moeite hadden met de politieke uitingen van aanwezigen, beseffen dat ook deze mensen, net als al die anderen daar ook boze, teleurgestelde Groningers zijn, en net als iedereen willen dat er een eind komt aan de ellende.

Politiek en actie bijt elkaar niet, soms moet je verder kijken dan een kleur en samen de strijd aan gaan. Met of zonder vlag, met of zonder politiek logo. Samen, met elkaar, voor elkaar!

Reacties

Als je het goed meent, kijk dan even via je zoekbalk naar de echte petitie Houd Groningen Overeind . Of via de link http://petities.nl/petitie/houd-groningen-overeind

Geweldig de inzet van de SP Eemsmond die bij alle demonstratie mee liepen! Dank voor jullie inzet.

Beste Jopie, deze petitie is natuurlijk al lang getekend door bestuursleden en kandidaat-raadsleden. Fijn dat je de link hier nog even deelt, zo kunnen nog meer mensen de petitie tekenen.