Leden SP stemmen voor!

22 april 2014

Leden SP stemmen voor!

Op een speciaal daarvoor belegde ledenvergadering afgelopen donderdag 17-4-2014 hebben de leden van SP Eemsmond unaniem ingestemd met college deelname. Gezamenlijk hebben we de uitgangspunten van het coalitie akkoord "Eemsmond goed voorbereid op de toekomst" besproken. Wat tot stand gekomen is n.a.v. meerdere gesprekken met gemeente belangen, CDA en de Christen Unie, welke plaatsvonden in de Eemshaven.

De onderhandelingen zijn op een prettige constructieve wijze verlopen en wij hebben een goede inbreng kunnen leveren namens de SP. Door uit te gaan van overeenkomsten in plaats van verschillen hebben we elkaar goed gevonden. Ons gezamenlijke belang, " de inwoners van Eemsmond"  maakte dat we op veel punten de handen in een konden slaan. In de grote lijnen komt onze visie overeen met die van de anderen. Het verschil zit in de nuances, waar ook oog en oor voor was. We hebben niet uitgeruild of gegund maar samen gecreëerd en gekeken naar het beste van allen.

De leden hebben na het stellen van (kritische) vragen aangegeven overtuigd te zijn en er is unaniem voor gestemd. Sandra Herkstroter is beoogd wethouder, Linda Visser zal fractie voorzitter worden en Dirkje Voskuil zal plaatsnemen in de raad. Ook zijn de twee fractieassistenten Trijn van Lottum en Rene Hoogstra voorgesteld aan de leden. Komende woensdag 23-4-2014 zal het coalitie akkoord en de wethoudersposten besproken worden in een openbare raadsvergadering op het gemeentehuis om 19.30 te Uithuizen.