Stem SP, reken af

18 maart 2015

Stem SP, reken af

Stem SP! Laat Groningen niet zakken! Afgelopen weken zijn we in Eemsmond en de Marne van dorp naar dorp getrokken om zoveel mogelijk brievenbussen te voorzien van onze “Reken af” Flyer.

Tijdens onze wandeling bij flyeren van deur tot deur door de dorpen werden we bijna huis aan huis geconfronteerd met bevingsschade en huizen in steigers en stutten. Roodeschool, Kantens, Uithuizen, Warffum, Oudeschip, eigenlijk overal. In en in triest zoals ons straatbeeld verandert.

Langzaam maar zeker wordt steeds meer zichtbaar wat er allemaal kapot gaat door de gaswinning. Onderweg met de SP campagnebus op 13 maart zijn we in verschillende dorpen, in de Marne en Eemsmond, gestopt. Om te praten met de mensen die we tegenkwamen.

De laatste zaterdag waren we zowel in Uithuizen als Uithuizermeeden op de markt aanwezig. We waren niet de enige. Het was een mooi pallet aan kleuren en standpunten. We hebben flyers uitgedeeld en veel gesprekken gehad met uiteenlopende mensen. In Uithuizermeeden trokken we veel aandacht met de politieke poppenkast.

Tijdens de campagne was het fijn te merken dat de SP veelal welkom ontvangen werd. Bevingen en alle ellende die daarbij komt kijken, de zorgen over de zorg, financiële onzekerheid en armoede. Onderwerpen die

vaak aan bod komen, persoonlijke verhalen en ondanks alle narigheid ook grote betrokkenheid bij anderen. Groningers zijn alle afbreuk en bezuinigingen zat. Het gebrek aan daadkrachtig handelen door de rijksoverheid rondom de bevingsramp ontbreekt! We willen veilig leven met voorzieningen en zorg op peil en in de buurt.

Politiek gaat niet over geld of spelletjes, de SP vindt dat politiek altijd over mensen hoort te gaan!

Mensen, maak gebruik van uw stemrecht!

Laat Groningen niet zakken en reken tegelijk af met dit kabinet!