Geslaagde dag, vol steun voor een Nationaal Zorgfonds op de markt

18 september 2016

Geslaagde dag, vol steun voor een Nationaal Zorgfonds op de markt

Foto: SP

Op zaterdag 17-9-2016 stonden we met het nationaal zorgfonds op de jaarmarkt in Uithuizen. Veel mensen hebben besloten vriend te worden van het nationaal zorgfonds en dit initiatief te steunen. Het was een dag vol goede gesprekken. Die maakten alleen maar meer duidelijk dat het noodzaak is dat het huidige stelsel van zorgverzekeraars en gebaseerd op marktwerking meer kwaad dan goed doet.

Mensen kunnen hun zorg niet betalen, zien dat er door de marktwerking in de zorg het tegenwoordig niet meer gaat om mensen maar om geld. Zorgen zijn groot, de verontwaardiging over de huidige afbraak van de zorg ook. Het leeft, de onvrede over de zorgverzekeraars, en het eigen risico, de steun voor het nationaal zorgfonds is te vinden onder mensen van jong tot oud!

Samen met alle mensen die zich aangemeld hebben gaan we kijken wat we nog meer gaan doen om dit initiatief te voorzien van bredere steun. Begin oktober zullen we contact zoeken en iedereen uitnodigen voor een zorgavond.

Foto: SP