De daad bij het woord voegen.

15 december 2016

De daad bij het woord voegen.

December is voor veel mensen de feestmaand, de maand van samen zijn en lekker eten.

Veel mensen spreken dan uit naar elkaar dat ze het fijn hebben met elkaar en dat ze stil staan bij mensen die het minder hebben.

Afgelopen week was er een benefiet buffet voor Voedselbank het Hogeland. Daar werden mooie woorden met elkaar gedeeld door vrijwilligers, cliënten van de voedselbank en aanwezigen die de voedselbank wilden steunen. Wat ons het meeste bij bleef was dat je mensen niet alleen het beste moet toewensen maar dat je daad ook bij het woord moet voegen.

Wat heeft het voor zin als je zegt: " Nou, de beste wensen, ik hoop dat je ondanks alles mooie dagen hebt" als je niet probeert diegene ook mooie dagen te geven? Woorden hebben geen waarde als je ze niet meent, woorden hebben geen waarde als je de daad niet bij het woord voegt.

Of je nu geeft om anderen of geeft voor anderen vanuit een geloofsovertuiging, politieke ideologie of je eigen normen en waarden... Je geeft omdat je geeft om die ander en je geeft omdat je kunt en wilt delen.

Het is natuurlijk idioot dat in een land als Nederland mensen afhankelijk zijn van een voedselbank, het liefst verdwijnen deze

Wil je ook delen?

Komende zondag  staat de SP met een kraam op de rommelmarkt om voedsel en geld in te zamelen voor Voedselbank het Hogeland.

Van 17 t/m 23 december houdt de voedselbank een actieweek. In deze actieweek willen zij samen met verenigingen, stichtingen, politieke partijen, clubs en andere gulle gevers activiteiten opzetten om zoveel mogelijk voedsel in te zamelen zodat er voor de komende tijd weer fatsoenlijke voedselpakketten samen te stellen zijn. De SP zal daarom zondag 18 december op de rommelmarkt in de Mencke staan met een kraam om voedsel in te zamelen en gebruikte spulletjes te verkopen waarbij de opbrengst naar de voedselbank gaat.

Omdat wij vinden dat geven en delen niet alleen bij de decembermaand hoort, zal de SP de inzamelingsactie komende maanden voortzetten. Houd de website in de gaten voor de data waarop wij op de markt staan.

Wat voor produkten kunt u komende zondag bij ons kwijt? Klik op de link voor het boodschapenlijstje.

Tot zondag op de rommelmarkt in de Mencke!

(klik hier voor het boodschappenlijstje)