SP Het Hogeland heeft groen licht.

5 september 2018

SP Het Hogeland heeft groen licht.

Foto: Tiny Asselman

SP Het Hogeland heeft groen licht van de landelijke partij om deel te nemen aan gemeenteraadsverkiezingen.

Naast het kunnen beschikken over voldoende geschikte kandidaten voor de lijst, zijn een solide afdelingsbestuur, lokaal actief zijn, en een goede opzet voor het verkiezingsprogramma, voorwaarden waaraan voldaan zijn.

De kandidatenlijst wordt op 14 september vastgesteld door de algemene ledenvergadering van de afdeling, en is vanaf dat moment openbaar. Het verkiezingsprogramma zal op 28 september worden gepubliceerd, nadat de leden van de afdeling er hun goedkeuring aan hebben gegeven.

Ondertussen is zijn wij op Het Hogeland gestart met zogenaamde grip-gesprekken. ‘Grip’ is de titel van een recent boek van Ron Meijer, de landelijke voorzitter van de partij. Daarvoor ging hij met allerlei verschillende mensen, niet-SP-ers, in gesprek, om zodoende tot een analyse te komen van de staat van het land.

Wij hebben besloten hetzelfde te doen op lokaal niveau. De komende tijd gaat de SP in gesprek met allerlei verschillende (groepen) mensen die wonen en/of werken op Het Hogeland. Zoals jongeren en jongerenwerkers, ambulancemedewerkers, kunstenaars en creatievelingen, ondernemers, boeren en boerinnen, et cetera.

Voor wij ergens iets van vinden, horen wij graag eerst wat de inwoners van Het Hogeland er zelf van vinden.

Wij nodigen u  van harte uit ons mee te geven wat u belangrijk vinden voor onze nieuwe gemeente!.

hethogeland@sp.nl