SP Hogeland in actie met gedupeerden gaswinning

14 augustus 2020

SP Hogeland in actie met gedupeerden gaswinning

Zondag 16 augustus 2020: acht jaar na Huizinge. Tienduizenden Groningers wachten sinds die tijd op schadeherstel en/of het veilig maken van hun huis. De manier waarop de staat met ze omgaat leidt tot gezondheidsproblemen bij veel van hen. De bureaucratie is enorm, het beleid gebaseerd op wantrouwen, beloften worden keer op keer gebroken.

Dit onrecht moet stoppen. Wij blijven met gedupeerden de strijd aangaan.

Daarom gaan we de komende week iedere avond langs de deuren in Kantens, Usquert en Onderdendam. Deze verhalen komen in het derde zwartboek dat Sandra Beckerman, Tweede Kamerlid, aan het maken is.

“De staat heeft meer schade aangericht dan de aardbevingen zelf,” aldus Beckerman. “Acht jaar na de aardbeving bij Huizinge wachten tienduizenden gedupeerden nog steeds. Wij leggen ons niet neer bij dit gigantische onrecht en blijven de strijd aangaan.”

“Hoe hopeloos de situatie nu ook lijkt”, vervolgt Beckerman haar verhaal, “Door met elkaar een vuist naar Den Haag te maken, wordt het onmogelijke mogelijk.”

Voor toekomstig raadslid Joop Bergman is dit een belangrijk onderdeel voor zijn toekomstige taak: “Ik vind het een hele grote eer om mensen uit het Hogeland te vertegenwoordigen en samen met hen de strijd aan te gaan. Daarom zoeken we ze ook op. Ik heb er zin in.”

Zien we elkaar niet en u wilt wel uw verhaal vertellen?

Mail dan naar sbeckerman@sp.nl