SP onderzoek Wierden en Borgen.....

18 september 2021

SP onderzoek Wierden en Borgen.....

Naar aanleiding van de oproep van SP Eemsdelta en SP Het Hogeland, komen veel klachten over Wierden en Borgen binnen.

Beloften worden niet nagekomen, huurders worden niet serieus genomen, slecht onderhoud, slechte communicatie…..zo maar een greep uit wat we horen. In ieder dorp waar we komen, de verhalen komen overeen.

Stedum, Garrelsweer, Loppersum, Middelstum, Uithuizermeeden en Bedum. De komende weken zullen we nog een aantal plekken bezoeken.

Komen we (nog) niet in jouw buurt?
4 oktober om 19:30 uur organiseren we een avond voor huurders van Wierden en Borgen. Met huurders kijken we wat er nodig is en hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.
Kom je ook?

In Vita Nova
Heerestraat 39
Middelstum

Vandaag waren we opnieuw, op andere lokaties, in Loppersum en Bedum.

Afgelopen maandag, tijdens de informatiebijeenkomst van de gemeente Het Hogeland in Hotel het Gemeentehuis, werd technische informatie over de komende gemeenteraadsverkiezingen gegeven. De afwezigheid van de toch uitgenodigde partij D’66 Het Hogeland leverde gefronste wenkbrauwen op, temeer deze partij op haar website kandidaten oproep voor de kieslijst. De aanwezigheid van de SP geeft aan dat deze partij zich wam loopt.

SP: “Kiezers niet in de kou laten staan na de zetelroof”
De leden van de Hogelandster SP hebben het bestuur opdracht gegeven aan de verkiezingen mee te doen. “De opdracht van de leden is dat we ons best moeten doen om kandidaten te vinden. Wat zeker speelt is dat de leden gemotiveerd zijn om de kiezers niet in de kou te laten staan na de zetelroof in de gemeenteraad,” aldus Marieke Bootsma, voorzitter van de SP-afdeling Het Hogeland. Zij wijst erop dat de SP bij de Tweede Kamerverkiezingen in Het Hogeland zo’n drie duizend stemmen haalde. Volledigheidshalve, de oude SP haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen 1556 stemmen. Berto Merx van Hogeland Nieuws