SP Het Hogeland in actie met jongeren voor skatebaan

23 oktober 2021

SP Het Hogeland in actie met jongeren voor skatebaan

Foto: SP

Savannah, Miriam en Sam uit Uithuizermeeden en Uithuizen hebben gemaild naar de SP Het Hogeland met het verzoek samen met hen te proberen een skatebaan te realiseren in hun omgeving. Deze jongeren kwamen met het verhaal, dat ze mogelijk tot overlast zijn, omdat er geen plek is waar ze terecht kunnen.

De dichtstbijzijnde skatebaan is momenteel in Bedum of Groningen en dat is natuurlijk te ver. Met een skatebaan hebben deze jongeren een centrale plek voor zichzelf én de buurt. Een mooie plek waar ze kunnen skaten en plezier kunnen hebben. Oók hebben ze al nagedacht over een geschikte locatie voor een mogelijke skatebaan.

Ze vinden het van belang dat de skatebaan toegankelijk is voor zowel professionele als beginnende skaters en kinderen. Skaten is met de jaren steeds populairder geworden en is zelfs een Olympische sport.

De komende tijd gaan ze proberen meer skaters bijeen te brengen, zodat we samen met hen kunnen kijken welke stappen we gezamenlijk kunnen nemen.

SP Het Hogeland  vindt dit een prima initiatief en wij willen met de jeugd kijken of er iets te realiseren is.

Wij houden u op de hoogte van deze actie.