Jongeren Het Hogeland voeren met SP actie voor skatebaan

Jongeren in de gemeente Het Hogeland zijn samen met de SP een handtekeningenactie gestart voor de aanleg van een skatebaan. Daarvoor gaan ze op zaterdag 12 februari langs deuren en staan ze bij de supermarkt in Uithuizermeeden. Zij zoeken steun voor hun plan zodat ze dicht bij huis kunnen skaten.

Skateboarden wordt steeds populairder. Maar skaters in Uithuizermeeden, Uithuizen en Roodeschool hebben de pech dat ze dat niet dicht bij huis kunnen.

‘Naast dat het gezond is, leert skaten je door te zetten en maak je vrienden voor het leven. Nu kunnen we nergens terecht en vervelen we ons’, zegt de 15 jarige initiatiefnemer Sam Weidema  uit Uithuizen. ‘We hebben al een plek bedacht in Uithuizermeeden, daarom gaan we zaterdag ook daar langs de deuren om te vragen wat omwonenden daar van vinden’.

Om lekker te kunnen skaten, moeten ze nu naar Bedum of Groningen. Voorzitter van SP in Het Hogeland Marieke Bootsma: ‘Ik ben trots op hoe deze jongeren zichzelf organiseren. Ze zijn vol energie en we ondersteunen ze daar waar we kunnen. Samen gaan we winnen’.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.