Herindelen?

16 februari 2015

Herindelen?

Foto: SP

Op 31 maart moet er een beslissing genomen worden over de gemeentelijke herindeling in een extra raadsvergadering. Wat willen we in de toekomst  wel  en niet als het gaat om een gemeentelijke herindeling?

Via de website zullen wij u op de hoogte houden van de recente ontwikkelingen. Want als SP vinden we dat een herindeling enkel een kans van slagen heeft als deze van onderaf gedragen wordt.

Omdat bij het nemen van zulke ingrijpende beslissingen het noodzakelijk is de “bevolking te raadplegen”   heeft de raad van Eemsmond 6 avonden georganiseerd om de inbreng vanuit jullie op te halen. Deze is van groot belang bij het uiteindelijk te nemen besluit over de richting die we inslaan.

Daarom de oproep om indien mogelijk een van deze avonden te gaan en daar uw stem te laten horen, als inwoner van Eemsmond.

Inloop vanaf 19.15 start 19.30 :

16 Febr

Roodeschool

Dorpshuis Nieuw Calvaria

17 Febr

Uithuizen

HHC

2 Maart

Kantens

Dorpshuis ‘t Schienvat

3 Maart

Uithuizermeeden

Bommelhoes

10 Maart

Warffum

Verenigingsgebouw Pro Regge

11 Maart

Usquert

Dorpshuis

De SP heeft zorgen over de voorgenomen plannen en uitkomsten van de onderzoeken.  De strategische agenda en wat dat gaat betekenen voor de voorzieningen in vele kleine dorpen in dit  gebied. De afstand tussen de inwoners en het bestuur.  De financiële gevolgen en welke lijken zitten er nog her en der in een kast?

Wel zien we de meerwaarde in het zoeken van samenwerking op een aantal gebieden.Maar of dat per definitie in de vorm van een herindeling gegoten moet worden voor een optimaal resultaat?

Mocht u meer willen weten  dan kunt u hier  vinden:

Wij hopen tot ziens op een van deze avonden en horen graag wat u de gemeenteraad van Eemsmond wil meegeven.

Daarnaast nodigen wij u van harte uit uw mening/visie over dit onderwerp te delen met de fractie van SP Eemsmond.  L.visser@eemsmond.nl

Wordt vervolgd...