Eerst bouwen aan een sterk afdeling

23 oktober 2021

Eerst bouwen aan een sterk afdeling

De leden van de afdeling SP Het Hogeland hebben het bestuur de opdracht gegeven om te proberen kandidaten te vinden, zodat we mee kunnen doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Naast dat we een mail naar alle leden hebben gestuurd, hebben we ook een aantal mensen gevraagd of zij zichzelf in deze functie zouden zien.

Helaas komen we niet tot een acceptabel aantal van geschikte kandidaten en hebben we moeten besluiten niet mee te doen aan de verkiezingen.

Onze overweging is ook dat na het roven van twee zetels en het opstappen van het voltallig  bestuur vorig jaar, SP Het Hogeland dergelijke situatie niet nogmaals kan hebben. Daarom willen we met de groep enthousiaste vrijwilligers en de mensen die zich hebben gemeld, eerst een hechte groep vormen.

Op dit moment zijn we nu met jongeren aan het kijken of we een actie kunnen  voeren voor een skatebaan in Uithuizermeeden.   Maar ook met huurders van Wierden en Borgen zetten we goede stappen in verandering. We geloven dat mede hierdoor we onze afdeling versterken en dat we dan  over vier jaar kunnen knallen!